yang sudi bertandang....

masa itu emas

Jumaat, 26 April 2013

Blueberry Cream Cheese Butter Cake

syukur hari jumaat yg mulia....hari nie aku  x masak makn tengahari boss besar kerja double shift..tu yg malas tp dalam malas tu de hat nk wat kek heheheh agak lama juga aku menggidam nak wat kek  nie ... maka dengan suka ctanyer aku pun wat ler tambahan semua bahan dah ada apa lagi jomm ler operasi heheheh
okok resepi aku amik dr blog Yati sinar kehidupanku.....
..
jomm layan gambo n resepi.....i
                                                                               

Blueberry Cream Cheese Butter Cake



Bahan-Bahan

  • 1 1/2 cawan gula halus
  • 1 sudu teh esen vanilla
  • 150gm buah blueberry (saya guna blueberry filling)
  • 2 1/4 cawan tepung naik sendiri (saya guna tepung gandum+1 sudu kecil baking powder, diayak)
  • 250gm butter
  • 250gm cream cheese
  • 1/3 cawan susu segar
  • 3 biji telur
Cara-Cara
  1. Panaskan oven pada 160'c. Gris dan alas loyang (saya guna loyang 8 inci)
  2. Pukul butter, gula dan esen vanilla hingga ringan dan lembut.
  3. Masukkan telur satu persatu dan pukul lagi. Masukkan cream cheese dan susu, pukul lagi. Masukkan tepung yg telah di ayak dan gaul sebati.
  4. Masukkan sesenduk adunan ke dlm loyang yg di gris tadi dan ratakan.
  5. Letakkan buah blueberry/ blueberry filling secara dot dot....sesudu sesudu.
  6. Lapiskan adunan tadi sesenduk lagi dan ratakan. Buatlah sehingga habis.
  7. Setelah siap, bakar selama 50 minit atau sehingga masak.




nyummnyummm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan