yang sudi bertandang....

masa itu emas

Jumaat, 30 Disember 2011

CHIFFON COKLAT CAKE


Tambah kapsyen
 Waduh waduh...tanganku kegatalen nk buat kek jer hehee mnggi ne 3 bijidah aku buat hehehe..yg ne lak memang dah lama aku teringin nakwat ikutkan ni kali yg kedua aku buat kek nie...ikut hati aku suka yg pandan..tp entah kenapa dah due kal buat yg pandan asyk bantat jer lastnyer malas aku nak buat yg pandan .....hehehe majuk dah ....yg nie pun aku terlupe letak air hahaha..nasip elok je jadinye
ok la aku share resepinyer sapa yg terasa nak cube mai la cuber..usah takot x jadi...x jadi tu anggap la cabaran....

kek chiffon coklat

bahan A

135ml air
85ml minyak
1/4 garam
100g gula halus
135g tpung gandum*
15g koko*
1 sudu teh bakng powder*
4 bij kuning telur

yang bertanda diayak bersama

bahan B

4 biji putih telur
90g gulahalus
secubit krim of tartar (air limau pun boleh)


~panaskan oven 175c (kut oven masing2)
~satukan kuning telur dengan gulakacau rata hngga gula larut
~masukkan bahan yg dayak tad selang seli air n minyak gaul sebati n tepikan
~pukul putih telur hingga kembang,masukkan gula n air lmau pukul hngga meringue
satukan adunan putih telur dengan adunan coklat tadikaup balikkan hngga sebati
~tuang dalm tin chiffon bakar selama 45mnt
~dah masak keluarkan droven dan terus terbalkkan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan