yang sudi bertandang....

masa itu emas

Ahad, 29 Januari 2012

KEK COKLAT BADARIAH

Resep nie aku sekondeng di blog Puan Badariah lama dulu hngga aku luper nama blog nyer....n ni la kali pertama aku mjencuba resep dr nyer (kes simpan resepi)biasa kek coklat aku buat ikut resep kawan ku nana... lgpun aku penggemar kek yg  guna banyak telur..entah kenapa tap itu la hakikatnyer hehehe...apa pun resepi ini memang sedap terasa kelembabpannyer emmmmmsungguh sedap.....jom tengok resepi...

 KEK COKLAT BADARIAH

*2 cwn tepung
*1 cwn serbuk koko
*1 sudu teh bakng powder
*1 sudu teh soda bcarbonat
bahan yg bertanda diayak bersama


2 bji telur gred A
1 cwn gula pasir
1 cawan susu pekat manis
1 cwn minyak masak
1 cwn ar panas


caranyer sa

~~dalam satu bekas satukan telor.gula ,minyak dan susu..kacau guna wish hingga sebati
~~masukkan tepung yg d ayak tadi,kacau sebati
~~last sekali masukkan air panas,kacau sebati,
~~adunan siap sedia dikukus.kukus selama sejam atau  hingga masak guna loyang 8 yg nie sy guna loyang 7
~~x sesuai....so guna loyang 8...


~~untuk topping
~~2 sudu besar majerin
~~3 sudu besar susu segar /cair@ar panas
~~1/2 cawan serbuk koko
~~4 sudu besar susu pekat

caranyer

masak cara doubleboil
biarkan sebentar
n curahkan atas kek

~~
aha yang ne dah siap potong n nggapppp hehehhe....aper pun memang sedap sesanggat...puas hati.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan